Корисні поради щодо комунікації з людьми із порушеннями слуху чи мовлення
Продовжуємо публікувати актуальні інформаційні матеріали у межах ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів».
Це прості та дієві поради, які стануть у нагоді при спілкуванні з людиною із порушеннями/втратою слуху чи мовлення.
Якщо ви спілкуєтесь з людиною, яка користується послугами помічника-компаньйона чи, наприклад, перекладача жестової мови, звертайтесь особисто до людини, а не до супроводжуючого чи помічника.
Інколи до вас можуть звернутись із проханнями говорити гучніше. А деякі люди з порушеннями слуху можуть не знати жестової мови, але вміють читати по губах. Тоді вас можуть попросити артикулювати чіткіше. Не гучніше, а саме – чіткіше промовляти слова. Ба більше, крик інколи може нашкодити комунікації, адже він спотворює вираз обличчя, і людині може бути важко зчитати інформацію по губах.
Важливо не ховати своє обличчя, не відвертатись убік, щоб ваші слова не втрачали емоційного забарвлення і інтонації.
Якщо вашого співрозмовника є труднощі з промовлянням слів, не поспішайте і дочекайтесь доки людина завершить думку. Не намагайтесь договорити за неї чи виправляти її фрази.
Але якщо ви чогось не розумієте з розмови, не робіть вигляд, що вам усе ясно. Не бійтесь перепитати чи уточнити відповідь.
Більше порад та інструкцій, актуальних для людей з інвалідністю, батьків з дітьми, людей старшого віку та їхніх близьких, у тому числі і у воєнний час, читайте у «Довіднику безбар’єрності» https://bf.in.ua/u-voiennyj-chas .
Нагадаємо, з ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів» прийнята Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року та затверджений план заходів з її реалізації.