1. /
  2. Новини
  3. /
  4. Новини
  5. /
  6. Як подати заяву-розрахунок через...

Як подати заяву-розрахунок через вебпортал електронних послуг ПФУ?

З 1 січня 2023 року страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснює Пенсійний фонд України.

Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною.

Важлива зміна для роботодавців: подавати заяви-розрахунки необхідно до Пенсійного фонду України через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Щоб сформувати заяву-розрахунок в електронному вигляді, користувачу-страхувальнику потрібно мати доступ до інтернету та кваліфікований електронний підпис (#КЕП ).

Роботодавці, які з певних причин не можуть скористатись електронним кабінетом на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, мають можливість скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві.

Увага!

Для подання заяв-розрахунків в електронному вигляді роботодавцям НЕ ПОТРІБНО укладати з Пенсійним фондом України окремий договір.

Пропонуємо покрокову інструкцію по формуванню заяви-розрахунку.

☑ Крок 1.

Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Натисніть кнопку “Вхід”, ідентифікуйте себе як юридичну особу, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролю до нього і натисніть кнопку “Увійти”.

☑ Крок 2.

В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ “Заяви-розрахунки” та оберіть кнопку “Створити нову”.

На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в якій потрібно додати інформацію в зазначені поля. Деякі з них, як-то наприклад, “Код за ЄДРПОУ страхувальника”, система заповнює автоматично.

Якщо пропустити рядок, який є обов’язковим для заповнення, програма позначить поле червоним кольором.

Важливо!

При заповненні заяви-розрахунку не слід використовувати певні символи, наприклад лапки, які часто зустрічаються в назвах підприємств. Про використання некоректних знаків програма повідомить написом “Поле містить заборонені символи” та позначить рядок червоним кольором.

У рядках “Дата початку періоду, за який включати ЛН (З)” та “Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)” потрібно зазначити той період (з–по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні (“Готові до сплати”).

Важливо!

Система сама обере у визначеному календарному проміжку (з – по) листки непрацездатності зі статусом “Готові до сплати”.

Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку “Продовжити”.

☑ Крок 3.

Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля: “Додаток про тимчасову непрацездатність” та “Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання”, у яких відображені дані лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. У Додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати/частину виплат за якими відшкодовує Пенсійний фонд України.

Зверніть увагу!

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 одиниць.

☑ Крок 4.

Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на “олівець” (піктограма ) у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.

У разі потреби змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), то це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою: “*”.

Аналогічно опрацюйте всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку, які будете надсилати до Пенсійного фонду України.

Коли обов’язкові поля буде заповнено, натисніть кнопку “Зберегти”. Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни.

☑ Крок 5.

Якщо заява-розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію “Сформувати заяву-розрахунок”. Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати. 

Підпишіть заяву-розрахунок та відправте до Фонду.

Важливо!

Оскільки після відправки до Пенсійного фонду України редагування заяви-розрахунку неможливе, перед відправкою перевірте сформований документ!

Успішність ваших дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення “Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ”.

Для коректного завершення роботи із заявою-розрахунком натисніть «Ок». Після виходу з документу можна працювати з іншими сервісами порталу.

Довідково

Перевірити статус лікарняного (“прийнято”, “не прийнято”, “в опрацюванні”) можна в розділі “Заява-розрахунок”)