Уявімо ситуацію: у кав’ярні ви зустрічаєте колишнього однокласника, колегу або давнього друга
Він сидить один, дивиться у вікно і виглядає сумним. Ви вітаєтесь і залишаєтесь, аби поспілкуватися. Виявляється, що ваш знайомий служив в ЗСУ.
Про що з ним можна поговорити?
Варіант
Можна поставити одне з трьох питань: «Як місцеві ставилися до вас?», «Чому ти взагалі туди пішов?», «А страшно було?».
Варіант
Можна поговорити на буденні теми. Аби підтримати розмову, навіть про травматичні події, використовувати вислови: «Ти маєш на увазі, що…», «Тобто?», «Чи правильно я тебе розумію».
Варіант
Необхідно пожаліти, спитати про фізичні травми та побажати якнайшвидшого закінчення війни.
З цих трьох варіантів – тільки один правильний. Який саме?
Перевірити свої навички комунікації та дізнатися правильну відповідь можна в інтерактивному симуляторі до освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» – на Дія.Освіта https://bit.ly/4fmyvvk
Симулятор пропонує розглянути декілька ситуацій, що стосуються спілкування з ветеранами і ветеранками у повсякденному житті. Можливо, у якійсь з них ви вже опинялися, але не знали, як поводитися. Інтерактивний інструмент дозволяє обрати варіант дій і одразу отримати пояснення експертки: яка комунікація буде коректною, а чого говорити / робити не варто.
Утім, якою б нетиповою не виявилася ситуація, завжди слід пам’ятати, що повага – це перший крок у встановленні добрих та дружніх стосунків з будь-якою людиною. А щирість, толерантність, бажання підтримати – допоможуть взаємодіяти з гідністю.
Освітній серіал створено з ініціативи Міністерство цифрової трансформації України у межах комунікаційної кампанії Ти як? Всеукраїнської програми ментального здоров’я, яка впроваджується за ініціативою першої леді Олена Зеленська.
Проєкт є продовженням однойменного розділу «Довідника безбар’єрності» (https://bf.in.ua) – гіда з коректної комунікації – та реалізується за підтримки Координаційний центр КМУ / Mental Health UA, ГО Безбар’єрність та компанії Visa – учасниці спільноти «Бізнес без бар’єрів».